piątek, 14 czerwca 2019

Spotkanie z Katarzyną Pawlikowską


Katarzyna Pawlikowska – ukończyła roczne studium fotograficzne w Szkole Fotograficznej Fotoedukacja w Katowicach oraz liczne warsztaty fotograficzne w ZPAF Okręg Śląski. Brała udział w indywidualnej i kilkudziesięciu zbiorowych wystawach fotograficznych, m.in. w: Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Opolu, a także w rodzinnym mieście – Dąbrowie Górniczej.  Uczestniczyła również w projekcie „Sztuka Teraz”, którego celem jest odkrywanie współczesnej sztuki, a jej fotografia została wybrana z ponad tysiąca innych i była pokazywana w Muzeum Narodowym w Krakowie. Obecnie jest kandydatem do Związku Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski.
Wystawa „Dziadek i Ja” to jak pisze sama autorka : „… połączenie dwóch światów i dwóch osób na ich fotografiach. Po 16 latach od  śmierci dziadka przypadkiem weszłam w posiadanie całej walizki starych fotografii. Od razu pomyślałam, że nie przez przypadek te fotografie trafiły do mnie. Wiedziałam też, że muszą one otrzymać drugie życie, bo już dawno każdy o nich zapomniał. Postanowiłam połączyć zdjęcia Dziadka z moimi i to tak dosłownie. Połączyć je za pomocą zwykłego biurowego spinacza. Jednak ten zwykły spinacz ma tutaj całkiem inne, bardziej metafizyczne znaczenie. On łączy: moje fotografie z fotografiami Dziadka; dwa światy – miniony i teraźniejszy; nasze spojrzenia na świat i naszą wspólną pasję.”


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz